Stolica ma nowy most. Otwarty fragment drogi ekspresowej

Posted on Gru 22 2020 - 2:51pm by admin

Do mostu Północnego (Marii Curie-Skłodowskiej), Grota-Roweckiego, Śląsko-Dąbrowskiego (Solidarności), Gdańskiego (drogowo-kolejowego), Świętokrzyskiego, Średnicowego (kolejowego), Poniatowskiego, Łazienkowskiego i Siekierkowskiego, we wtorek 22 grudnia dołączył most kolejny – Południowy. W południe otwarty został 15-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S2.

A tak, wyglądała budowa mostu w maju, w grudniu most Południowy został otwarty  fot. Adrian Grycuk/Wikipedia By Adrian Grycuk – Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=90493831

Od wtorkowego popołudnia kierowcy mogą skorzystać z ponad 15 kilometrów drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a Lubelska, z nowym mostem na Wiśle. Uroczyste otwarcie nastąpiło we wtorek, 22 grudnia, o godzinie 12.00. „Udostępnione zostały również kolejne relacje ruchu na węźle Lubelska stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17. Oddane odcinki ułatwią przemieszczanie się pomiędzy Wilanowem i Wawrem, a także połączenie stolicy z Siedlcami i Lublinem – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. „Kierowcy dostali do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu. Na trasę można dostać się poprzez cztery węzły: Warszawa Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Nowa przeprawa to dwa niezależne obiekty, o długości całkowitej ok. 1505,5 m każdy. Most nad nurtem Wisły ma długość 533,6 m, a dwie estakady nad terenami zalewowymi odpowiednio 342,8 m (po stronie Wilanowa) oraz 628,98 m (po stronie Wawra). Piesi i rowerzyści mogą korzystać z chodnika i ścieżki rowerowej po obu stronach mostu” – podaje GDDKiA. „W nurcie rzeki znalazło się pięć podpór, z czego dwie wspólne z estakadami. Pod fundamenty mostu wywiercono 320 pali o średnicy aż 1,5 m (tzw. pale wielkośrednicowe DN 1500). Niektóre z nich nawet na głębokość 27 m poniżej dna Wisły, żeby ustabilizować grunt. W części zalewowej mostu, po stronie Wilanowa i Wawra, przy budowie fundamentów wykorzystano prefabrykowane pale żelbetowe o łącznej długości około 25,7 km. Stal zbrojeniowa dla samego mostu, którą dowieziono ponad 320 kursami ciężarówek, to łącznie 8715 ton. Beton dostarczono w sumie 12 tysiącami kursów betoniarek” – podaje GDDKiA.

(źródło: GDDKiA)

 

 

Leave A Response